Użycie listwy oświetleniowej do zainstalowania światła awaryjnego to łatwy sposób na zaoszczędzenie czasu i uniknięcie kłopotów z okablowaniem. Dzięki temu można wymienić lub zamontować nowe oświetlenie, nie martwiąc się o przewody i złącza zwisające z przyczepy. Standardowy zestaw oświetleniowy z wiązką przewodów można zainstalować w ciągu około godziny.
Główną funkcją światła obrysowego jest informowanie kierowcy o szerokości przyczepy. Gdy światła nie działają, ważne jest, aby sprawdzić i naprawić okablowanie. Jeśli światła są uszkodzone lub w ogóle nie działają, ich wymiana może być kosztownym przedsięwzięciem.
Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas okablowania światła obrysowego jest to, że należy upewnić się, że jest ono prawidłowo uziemione do podwozia. W przeciwnym razie może to spowodować zwarcie i przepalenie żarników. Należy również sprawdzić, czy przewody nie zwisają z boków przyczepy. Jeśli nie są one zabezpieczone, mogą się poluzować podczas cofania.
Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na funkcjonalność świateł przyczepy. Wibracje na autostradzie mogą wpłynąć na uszczelki soczewek i żarniki żarówek. Podobnie, zanurzenie świateł w wodzie może spowodować efekty korozyjne. Jeśli nie jesteś ostrożny, możesz skończyć z wypalonymi żarnikami i pękniętymi plastikowymi soczewkami. Lepszą opcją jest zamontowanie świateł jak najdalej od przodu pojazdu. Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, istnieje kilka zestawów świateł dostępnych, które można kupić online.
Poza oczywistym zabezpieczeniem przewodów, najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że światła są testowane przed instalacją. Dobrą zasadą jest przeprowadzenie kontroli dwa razy w sezonie. W ten sposób będziesz wiedział, kiedy trzeba kupić nowy zestaw świateł lub podjąć inne działania, aby naprawić problem.
Innym ważnym powodem, dla którego światło prześwitu jest właściwym sposobem, jest to, że może być dobrym wskaźnikiem tego, jak dobrze zostało zabezpieczone okablowanie. W tym celu należy sprawdzić, czy przewód jest wystarczająco napięty, ale nie tak mocno, aby się rozerwał lub zwisał z boku przyczepy. W tym przypadku może być konieczne ponowne wykonanie połączeń, ale proces ten jest zazwyczaj dość prosty.
Jeśli zamierzasz być w obszarze, który ma dużo wilgoci, możesz rozważyć owinięcie warstwy taśmy elektrycznej wokół obudowy pętli dzielonej. Zapobiegnie to przenikaniu wilgoci do przewodów i powodowaniu zwarcia. Może to być szczególnie pomocne, gdy instalujesz światło morskie, które jest bardziej podatne na korozję.
Kolejną ważną częścią okablowania przyczepy jest uziemienie. Jest to zwykły biały przewód, który łączy się z podwoziem. Jeśli nie masz pewności co do połączenia, spróbuj przywiązać przewód od akumulatora do podwozia.
Oprócz podstawowego uziemienia, przyczepa posiada również zielony i żółty przewód. Są one przeznaczone odpowiednio dla świateł drogowych i tylnych. Jest to najważniejsze i najbardziej widoczne światło. W niektórych przypadkach pojazdy mają osobne obwody dla świateł skrętu i hamowania.
Podobne tematy