Jak podłączyć tachometr do cewki

Jak podłączyć tachometr do cewki

Posiadanie obrotomierza zainstalowanego na Twoim street rodzie lub samochodzie wyczynowym może być wspaniałym doświadczeniem i hobby, którym można się cieszyć. Tachometry są używane do określenia liczby obrotów silnika poprzez konwersję sygnału elektrycznego impulsu ze skrzynki sterującej zapłonem na mechaniczny lub cyfrowy pomiar na powierzchni czołowej wskaźnika. Te wskaźniki mogą być zamontowane na desce rozdzielczej, kierownicy lub nawet na górze deski rozdzielczej pojazdu. Posiadanie zdolności do dokładnego pomiaru prędkości obrotowej silnika jest ważne dla określenia prędkości biegu jałowego i limitu obrotów.

Przed zainstalowaniem obrotomierza, ważne jest, aby przetestować okablowanie. Pozostawienie odłączonego przewodu przez dłuższy czas może spowodować uszkodzenie obrotomierza lub układu zapłonowego pojazdu. Jeśli nie jesteś pewien poprawności okablowania, zapoznaj się z instrukcją dołączoną do obrotomierza.

Pierwszym krokiem w podłączeniu obrotomierza do cewki jest podłączenie ujemnego (-) lub masowego przewodu z miernika do dobrej masy na podwoziu. Zapobiegnie to nadmiernemu spadkowi napięcia. Następnie należy ponownie podłączyć ujemny biegun akumulatora. Na koniec podłącz dodatni przewód obrotomierza do stacyjki. Jeśli twój obrotomierz nie działa prawidłowo, możesz usunąć ostatni przewód i spróbować innego.

Jeśli obrotomierz nie pokazuje stałego napięcia, to prawdopodobnie dlatego, że Twoje przewody nie są poprowadzone prawidłowo. Na przykład, przewody nie powinny być skręcone razem. Powinny być zlutowane, aby zapewnić niezawodne połączenie elektryczne. Ponadto, końce przewodów powinny być zaciśnięte, aby uzyskać najbardziej bezpieczne połączenia. Niektóre nowe tachometry są niekompatybilne z przewodami świec zapłonowych o pełnym rdzeniu. W takim przypadku może być konieczne przełożenie okablowania, aby zapobiec uszkodzeniu obrotomierza.

Jeśli Twój obrotomierz znajduje się w miejscu, które blokuje Ci widok na drogę, możesz chcieć zamontować go w bardziej dogodnym miejscu. Jeśli obrotomierz ma podświetlenie, konieczne będzie splecenie przewodu oświetleniowego o innym przekroju. Przewody oświetlenia deski rozdzielczej powinny być podłączone do lokalnego uziemienia. Jest to prosty proces.

Jeżeli obrotomierz jest zamontowany na desce rozdzielczej, należy poprowadzić przewody pod deską rozdzielczą. Należy również pamiętać o zastosowaniu rurki termokurczliwej podczas przedłużania przewodów. Ostatni przewód jest przewodem sygnałowym i jest zwykle podłączony do ujemnego bieguna cewki. To powinno być twoje ostatnie połączenie.

W celu zastosowania obrotomierza z rynku wtórnego w skrzynce zapłonowej należy zainstalować wiązkę przewodów. Obejmuje ona wspornik z nakrętkami i podkładkami. Obrotomierz ma trzy główne przewody, które są czerwone, zielone i czarne. Możesz zmodyfikować poniższą tabelę okablowania, aby dostosować ją do swojego obrotomierza. W niektórych przypadkach żółty przewód nie jest potrzebny, ale nadal powinieneś przestrzegać wytycznych z tabeli dla dobrej instalacji.

Jeśli nie jesteś pewien właściwego okablowania, może Ci pomóc mechanik. On lub ona może również przetestować Twój obrotomierz, aby upewnić się, że działa on prawidłowo. W wielu przypadkach obrotomierz powinien być skalibrowany pod kątem liczby cylindrów silnika.

Podobne tematy