Jak podłączyć obrotomierz do Seicento 11

Jak podłączyć obrotomierz do Seicento 11

Posiadanie obrotomierza jest doskonałym sposobem na zmierzenie obrotów silnika na minutę (RPM) lub prędkości oraz na monitorowanie zużycia paliwa. Może on również ostrzec Cię, jeśli silnik pracuje zbyt gorący. Tachometry są często dostępne jako standardowe wyposażenie większości nowoczesnych pojazdów i są łatwe w instalacji.

Aby uzyskać jak najdokładniejszy odczyt obrotów, należy podłączyć odpowiednie przewody do właściwego układu zapłonowego. Na przykład niektóre tachometry wykorzystują impulsy elektryczne z układu zapłonowego, aby uzyskać dokładny odczyt obrotów, ale najlepsze z nich podłącza się do dedykowanego obwodu wysyłania obrotów. Niektóre nowsze tachometry są niekompatybilne z przewodami świec zapłonowych o pełnym rdzeniu, więc sprawdź, czy wybrany przez Ciebie tachometr jest kompatybilny z Twoim pojazdem.

Na przykład, niektóre tachometry są zaprojektowane do pracy z kilkoma różnymi typami układów zapłonowych. Dobry wybór zapewni Ci odpowiedni balans funkcji, natomiast zły wybór może uszkodzić Twój tachimetr. Przy wyborze obrotomierza należy również wziąć pod uwagę liczbę cylindrów silnika. Jeśli masz osiem cylindrów, to najlepiej wybrać tachometr, który może obsługiwać. Niezależnie od tego, pamiętaj o przestrzeganiu instrukcji producenta, aby zapewnić udany montaż.

Najważniejszą funkcją obrotomierza jest pokazywanie obrotów silnika, co może być przydatną informacją. Dla niektórych osób obrotomierz jest elementem zwiększającym osiągi, podczas gdy inni instalują go ze względów estetycznych. Miłośnik tachometru powinien również pamiętać, że dobry tachometr będzie kosztował sporo pieniędzy, więc sztuką jest wybrać taki, który jest najbardziej funkcjonalny dla twoich potrzeb.

Aby zainstalować obrotomierz, będziesz potrzebował wspornika montażowego obrotomierza. Są one dostępne zarówno dla obrotomierzy 3-3/8″ jak i 5″ i są dostarczane z nakrętkami zabezpieczającymi, podkładkami i paskiem amortyzującym. Możesz również użyć wspornika w kształcie litery U, aby utrzymać tachometr. Należy jednak uważać, aby prawidłowo zamontować tachimetr, aby nie uszkodzić samego tachometru.

Inne elementy, których będziesz potrzebował to złącze doczołowe, zasilacz oświetlenia deski rozdzielczej 12V oraz zasilacz oświetlenia deski rozdzielczej z przełącznikiem 12 V. Jeśli masz zapłon pojemnościowy o dużej mocy (jak CD), to będziesz musiał go podłączyć do zacisku wyjściowego tacha. Należy również sprawdzić podświetlenie tachometru, które jest zazwyczaj podłączone do przewodu oświetleniowego innego wskaźnika. Podświetlenie może być podłączony do deski rozdzielczej, ale jeśli masz tachometr, trzeba będzie również podłączyć żarówkę podświetlenia do deski rozdzielczej. Do zamontowania wspornika obrotomierza na kolumnie kierownicy będziesz potrzebował sterownika T10 Torx. Powinieneś również zainstalować kabel akumulatora do dodatniego zasilania.

Jeśli masz silnik wielocylindrowy, będziesz chciał wybrać obrotomierz, który ma najwięcej funkcji. Na przykład, jeśli masz silnik 6-cylindrowy, będziesz chciał wybrać obrotomierz, który ma konfigurację dwóch przełączników. Instrukcja techniczna Seicento jest dobrym źródłem informacji na ten temat. Zawiera on wiele informacji, w tym schematy elektryczne.

Podobne tematy