Jak podłączyć obrotomierz do skutera

Jak podłączyć obrotomierz do skutera

Korzystanie z obrotomierza w skuterze to świetny sposób, aby dowiedzieć się więcej o silniku i sprawdzić, czy działa on prawidłowo. Tachometry dostarczają informacji o tym, ile zużywasz paliwa, z jaką prędkością jedziesz i kiedy nadszedł czas na zmianę biegu. Możesz jednak nie wiedzieć, jak podłączyć obrotomierz do swojego skutera. Ten artykuł poprowadzi Cię przez kroki rozgryzania, jak zainstalować obrotomierz w motocyklu.

Po pierwsze, musisz dowiedzieć się, które przewody są podłączone do twojego skutera. Istnieją trzy główne przewody: przewód sygnałowy, przewód ujemny i przewód dodatni. Możesz użyć motoryzacyjnego złącza przewodów, aby powiązać dwa z tych przewodów razem. Jeśli nie masz samochodowego złącza przewodów, możesz użyć opaski zaciskowej jako rozwiązania tymczasowego.

Musisz podłączyć przewód sygnałowy do linii pomiędzy dodatnim i ujemnym pinem cewki. Przewód ujemny jest oznaczony znakiem “-” obok zacisku na górze cewki. O ile Twój skuter nie posiada układu zapłonowego, który ma dedykowany obwód wysyłania obrotomierza, nie powinieneś podłączać obrotomierza do przewodu zasilającego zapłon.

Przewód dodatni obrotomierza jest zwykle podłączony do stacyjki. To połączenie jest wykonywane tylko wtedy, gdy kluczyk jest w pozycji ON. Drugi przewód jest podłączony do akumulatora. Dodatni przewód obrotomierza można wykorzystać jako źródło prądu dla obrotomierza.

Po podłączeniu czerwonego przewodu do ujemnego przewodu na cewce, przewód sygnałowy połączysz z linią pomiędzy dodatnim bolcem cewki a punktem styku na osi obracającej się części. Przewód sygnałowy powinien być zawsze ostatnim połączeniem z ujemnym bolcem cewki. Jeśli masz elektroniczny układ zapłonowy, punkt kontaktowy jest zastąpiony przez zapłonnik.

Powinieneś również dołączyć przewód masowy do obrotomierza. Przewód uziemiający jest zazwyczaj czarnym przewodem, ale w Twoim motocyklu może mieć inny kolor. Możesz zacisnąć przewód na trzpieniu uziemiającym obrotomierza lub przylutować go do trzpienia. Zapewni to bezpieczne i niezawodne połączenie elektryczne.

Po prawidłowym zamocowaniu obrotomierza na skuterze, możesz przetestować jego podświetlenie. Jeśli obrotomierz nie działa, usuń ostatni przewód. Jest to ważne, ponieważ przyjmuje się, że ostatni przewód jest sygnałem. Nie chcesz uszkodzić obrotomierza pozostawiając ten przewód odłączony zbyt długo.

Jeśli masz problem ze znalezieniem przewodów, które łączą się z Twoim skuterem, możesz sprawdzić schemat. Następnie możesz spróbować zrobić notatkę mentalną, gdzie jest każdy przewód. Jeśli nie masz schematu, warto zapoznać się z producentem obrotomierza. Możesz wtedy znaleźć prawidłowy kod kolorystyczny dla okablowania twojego obrotomierza.

Niezależnie od tego, jaki kod kolorystyczny wybierzesz dla swojego obrotomierza, będziesz musiał podłączyć okablowanie obrotomierza do korpusu skutera. Jest to ta sama metoda stosowana przez mechaników, gdy instalują obrotomierze na samochodach. Będziesz musiał uruchomić tachometr okablowanie wraz z istniejącym okablowaniem zapasów do obudowy. Pozwoli to uniknąć nadmiernego spadku napięcia.

Podobne tematy