Używanie obrotomierza w samochodzie jest świetnym sposobem na zwiększenie oszczędności paliwa. Musisz jednak dowiedzieć się, jak podłączyć obrotomierz w pojeździe. Jest to stosunkowo prosty proces, który można zakończyć na kilka sposobów. Jeśli chodzi o okablowanie, ważne jest, aby dokładnie przestrzegać instrukcji producenta. Niezastosowanie się do nich może skutkować uszkodzeniem obrotomierza i uszkodzeniem układu elektrycznego pojazdu.
Pierwszym krokiem jest określenie miejsca, w którym zamontujesz obrotomierz. Niektóre tachometry są przeznaczone do montażu bezpośrednio w desce rozdzielczej, podczas gdy inne mają przepisy dotyczące montażu na kolumnie kierownicy. Może to być dobra opcja, jeśli próbujesz zamontować obrotomierz ze względów estetycznych. Jeśli planujesz zainstalować obrotomierz na kolumnie kierownicy, będziesz potrzebował wspornika, do którego go przymocujesz. Niektóre tachometry mają nawet zaciski, których można użyć do utrzymania go w miejscu.
Przewody obrotomierza powinny być poprowadzone prawidłowo, zwłaszcza jeśli zamierzasz je podłączyć do istniejącej wiązki przewodów. Należy również podłączyć przewód zasilający do bezpiecznika w skrzynce bezpieczników. Po włączeniu kluczyka zapłonu obrotomierz powinien się zapalić. Jeśli nie, to prawdopodobnie bezpiecznik jest przepalony. Mogło się też urwać w metalowej listwie, która biegnie wzdłuż bezpiecznika.
Ujemny przewód akumulatora powinien być umieszczony z dala od akumulatora. Pozwala to na przetestowanie działania obrotomierza przed wykonaniem pełnego połączenia. Ważne jest, aby upewnić się, że kabel nie zostanie uszkodzony podczas ponownego montażu akumulatora. Jeśli trzeba będzie wymienić kabel, należy go ponownie podłączyć w innym miejscu.
Zielony przewód powinien być podłączony do ujemnej strony cewki zapłonowej. Powinien być również podłączony do masy podwozia. Dzieje się tak dlatego, że typowy sygnał obrotomierza to pulsujące napięcie stałe, które nie jest prawdziwym napięciem zmiennym. Nieprawidłowe podłączenie zielonego przewodu może spowodować uszkodzenie skrzynki zapłonowej.
Gdy zielony przewód znajduje się już we właściwym miejscu, można podłączyć czerwony przewód do dodatniej strony cewki zapłonowej. Ma to na celu upewnienie się, że masz stałe źródło 12 V dla tachometru. Jeśli nie masz źródła 12 V, będziesz musiał użyć osobnego przewodu dla obrotomierza.
Powinieneś również podłączyć białe i żółte przewody, które są przewodami sygnałowymi RPM i Tacho. Te dwa przewody powinny być podpięte do dodatniej i ujemnej strony przełącznika oświetlenia pojazdu. Powinieneś również upewnić się, że żarówka podświetlenia obrotomierza jest podłączona do przewodu oświetlenia deski rozdzielczej. Jeśli obrotomierz nie ma podświetlenia, należy spleść je z przewodem oświetleniowym innego wskaźnika. Jeśli masz problemy z wykonaniem tej czynności, możesz zadzwonić do specjalisty z działu wsparcia technicznego JEGS, aby Ci pomógł.
Po prawidłowym poprowadzeniu przewodów obrotomierza, powinieneś przetestować ich działanie. Obrotomierz powinien być w stanie zmierzyć wysokie obroty i niskie obroty. Jeśli nie działa, może to być spowodowane tym, że okablowanie nie zostało prawidłowo podłączone lub używasz niewłaściwej cewki zapłonowej. Zawsze należy sprawdzić działanie obrotomierza przed wywierceniem otworów pod wspornik obrotomierza.
Podobne tematy